Anne Goes Down Under!

Het Australische paasweekend

Zoals ik in mijn vorige blog al aangaf heb ik vanaf woensdag tot en met vandaag een lang paasweekend gehad bij mij baas thuis. In dit paasweekend heb ik genoeg(Australische)dingen ondernomen en meegemaakt.

Donderdag zijn we richting Dubbo gereden om een dagje te shoppen. Inhet stadjewaar mijn baas woont heb je de basis winkels maar wil je echt specifieke dingen kopen moet je richting grotere steden rijden. Dubbo is ongeveer 1,5 uur rijden vanaf Nyngan. Dit is dezelfde afstand als Amsterdam vanaf mijn huis, wat vooronsNederlandersbest ver is.Terwijl het hier normaal is om 3 tot 5 uur in de auto te zitten.

Vrijdag hebben we samen met Dan en zijn 2 dochters yabbies gevangen. Dit is een kreeft die voornamelijk in Australië leeft. Deze hebben we 's avonds opgegeten. Om eerlijk te zijn vond ik ze niet heel erg lekker. Het smaakte een beetje naar het water waarin ik ze had gevangen. Maar dit kan ook komen door het feit dat ik bij het afpellen van de staartde darm eruit moest halen waardoor het een poeperig tafereel werd. Natuurlijk spoelde ik dit eraf maar ik kon het beeld niet echt uit mijn hoofd krijgen.

Zaterdagzijn we om 05:30 richting Bourke vertrokken voor een 3 uur durende rit door de outback om een nieuwe shed te bekijken. Omdat we 's ochtends vroeg zijnvertrokken zie je ontzettend veel kangaroos langs de weg én voor de auto langsschieten. Ook zie jeregelmatigeen wilde geit of emu.Om een fataal ongeluk te vorokomen hebben alleauto's hier speciale Roo/Bullbars voor als je een kangaroo/ wild dier raakt (wat hier vaak gebeurt..).

Nadat we rond de middag weer thuis waren van de ritzijn we om 6 uur richting vertrokken om te gaan jagen samen met Dan, zijn 2 dochters en Jo.Dit mochten we doen op het land van een vriend van mijn baas. Bij aankomst mocht ik meteen kleiduifschieten met de shotgun, zoals jullie op de video hebben gezien.De eerste 3x miste ik maar de laatste was raak.Dit was waarschijnlijk puur geluk. Maardat moet ik er misschien maar niet bij vertellen!
Hierna zijn we met de auto rond gaan rijden op zoek naar Kangaroos, vossen, konijnen en wilde zwijnen. Doordat er erg veel kangaroos zijn. Of beter gezegd te veel kangaroos hadden we die al snel gevonden. Die kangaroo hebben we gebruikt als lokaas voor de vossen. Omdat het al snel donker werd hebben we daarna de spot gebruikt om de wilde dieren te vinden. Ik werd al gauw omgedoopt totde spotter.Maar als ik dierenzag die ze niet mochten afschieten dan moest ik hem verder bewegen. Naast de vele kangaroos hebben we een paar vossen en konijnen gezien, maar dat waren er te weinig om op te kunnen jagen. Wel hebben we een stuk kangaroo vlees meegenomen om binnenkort te proberen. Ik ben erg benieuwd hoe het zal smaken!

Ook heb ik voor het eerst in mijn leven gewed bij een paardenrace. De kansen waren 60 tegen 1. Dus als het paard zou winnen had ik een paar dagen extra salaris. Onder het motto: Wie niet waagt wie niet wint heb ik10 dollar gewed op paard nr. 13. De hele 1500 m race liep hij voorop maar helaas finishte hij als 2e. Desondanks had ik alsnog 42 dollar gewonnen. Niet slecht voor de eerste keer. Toch?

De rest van het weekend heb ik lekker bijgekletst met mijn lieve vriend, familie en vrienden. Kan niet wachten om weer lekker thuis te zijn en mijn leven in Nederland op te pakken. Maar eerst nog lekker genieten van deze hele ervaring!

Aankomende week ga ik weer richting Baledmund. De shed zonder telefonisch bereik. Dus ik ben vanaf het weekend weer bereikbaar!

I'll keep you posted!

-Anne

Reacties

Reacties

Jet

Hee lieve meid! Wat heb je het toch getroffen daar! En knap van je dat je raak had geschoten!! Ben heel benieuwd hoe je het Kangaroo vlees vindt. Heerlijk dat we weer wat van je leventje daar hebben meegekregen. Hou van je xxx

Henk

..levenservaringen die ik nog op m'n lijstje moet zetten..mooi..mooi..mooi

Oom Bert Tante Jelly.

Hallo lieve Anne. Wat weer een mooi verslag,fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt!!Wat een ervaring omzelf te mogen schieten en ook nog raak!!!Nou ik kan je vertellen dat kangoeroe biefstuk wel lekker is,heb het ooit eens gegeten als verrassings menu.Begrijp ik het goed dat je nu weer naar een andere plaats gaat,of lees ik dat verkeerd.Hoe dan ook wij wensen je nog en hele fijne tijd in Australië,want wat gaat het snel, al bijna zes weken weg!!Geniet van je stukje kangoeroevlees.groetjes dikke kus Oom Bert Tante Jelly

jeannet

mooi anne niet veel luxe maar wel mooi weer daar ! x

Oma Hogeveen

Hallo lieve Anne, al je reisverhalen gelezen tot nu toe.
Wat een spannende dingen beleef je.
We zien we je stoer op de motor rijden maar wel link hoor!
Doe goed voorzichtig want we zien je graag gezond terug.
Tussen de bedrijven door probeer ik het aan je beloofde paard te schilderen. Veel plezier, maak notities voor later.Liefs opa en oma.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active