Anne Goes Down Under!

Mijn inmiddels normale werkleven én een nieuwtje

Om maar meteen met de deur in huis te vallen zal ik beginnen met het nieuwtje;

Zoals sommige van jullie misschien al wel weten heb ik namelijk besloten om 3 maanden langer te blijven en vlieg ik dus niet 9 juli naar huis samen met mijn lieve vriend.

Het is een erg lastige beslissing geweest. Ik mis mijn lieve familie, vrienden en vriend en kijk er ontzettend naar uit om mijn Nederlandse leven weer op te pakken. Alleen al de kleine dingen zoals lekker wandelen door het bos of een terrasje pakken kan ik erg naar uitkijken. Het is dus echt waar dat je pas beseft wat je hebt als het er niet is..

Waardoor ik dan toch heb besloten om langer te blijven? Als ik wel naar huis was gegaan had ik waarschijnlijk moeite gekregen met het vinden van een baan i.v.m de zomervakantie, omdat ik straks in totaal meer dan 5 maanden heb gewerkt kan ik mijn BTW terugvragen, goed betaalde baan waardoor ikgoed kan sparen om straks lekker samen te wonen met mijn vrienden het meest belangrijke van allemaal; ik kan hier langer aan mijzelf werken en nog even extra genieten van het mooie Australië.

Aankomende week is mijn voorlopig laatste werkweek als een Australische shedhand. Wat is de tijd toch voorbij gevlogen. Inmiddels gaan alle werkzaamheden mij goed af, het klinkt misschien erg makkelijk; vegen, vachten sorteren op de tafelen ze van de grond af te pakken. Maar met 6 scheerders die er gemiddeld tussen de 45 en 60 per 2 uur doen ben je behoorlijk druk. Om maar niet te beginnen over alle scherpe takken/splinters die in de vachten zitten, maden die sommige schapen in hun vacht hebben en de 'dags' of terwijl de samengeklonterde poep. Hard werken met soms minder leuke klussen maar het is een ervaring die ik nooit meer zal vergeten en wat ik de rest van mijn leven met mij meedraag.

Als ikterugkom namijn 6 weekserondreis zal ik meer werkzaamheden krijgen. Ik heb al een paar keer mee mogen helpen met het schapen drijven maar ik zal vooral meer administratief werk gaan doen. Een leuke nieuwe uitdaging dus!

Aankomende zondag ga ik eindelijk na lang aftellen mijn lieve vriend ophalen van het vliegveld in Brisbane. Ik heb hem ontzettend gemist en kijk er enorm naar uit om samen met hem het mooie Australië te ontdekken. Wij hebben namelijk voor 4 weken een camper waarvan we van Brisbane een klein stukje naar beneden rijden om Byron Bay te ontdekken waarna we naar boven gaan richting Cairns. Onderweg zijn er natuurlijk heel veel andere bezienswaardigheden maar daarover vertellen wij samen in de aankomende blogs meer!

Nadat we de camper inleveren in Cairns zullen we met de bus of vliegtuig richting Alice springsreizenom in het Noorden zo onze laatste 2 weken door te brengen rond de nationale parken,Uluru rock en nog veel meer! Onze reis zal helaas eindigen in Darwin.

Ik ben de dagen aan het aftellen lieve Patrick! Kan niet wachten om elkaar weer te zien na deze pittige 3 maanden zonder elkaar..

En voor de rest; nogmaals bedankt voor jullie lieve reacties. Het doet mij erg veel om te lezen hoe jullie met mijn Australische avontuur meeleven.

We'll keep you posted!

-Anne

Reacties

Reacties

Maxime

Hey Anne,

Wat gaaf dat je daar langer kan blijven! (En zelfs als het soms moeilijk is, het zullen vast 3 nieuwe maanden zijn die je nooit vergeten zal!)

Pff tegen de tijd dat je terug komt heb je al meer dan een jaar niet meer gezien! Hebben we vast veel om over te kletsen als je terug bent.

Veel plezier down under!
Groetjes vanuit Alaska,
- Max

boerin uut vilsteren

Heeee mopsie!

Wat leuk om weer wat te lezen, ik ben ontzettend trots op je dat je toch besloten hebt om langer te blijven, lastige beslissing!!
Geniet van je rondreis samen met Patrick!
Als je terug bent dan kom je maar heeeeel snel ons huisje bekijken!!
We hebben veel om bij te kletsen, al zal mijn deel een stuk minder boeiend zijn dan dat van jou, haha!

Dikke kus van mij!

Opa en Ria

Wat een interessante tijd maak jij mee. Een leuk verslag weer ! En nu een heerlijk vooruitzicht : samen met Patrick genieten van het mooie Australië . Een heel fijne tijd en we kijken nu al uit naar je volgende verslag . Dikke knuffel.

Kor Hertsenberg

Hallo Anne , even een bericht vanuit de Gerstakker .
Fijn om te horen dat je samen met Patrick gaat rondreizen en samen weer kunt bijkletsen ,prachtige foto's trouwens ,wat een belevenis !
Groet Kor

Oom Bert Tante Jelly

Hallo Anne,wat een prachtig verslag weer!!! Wij genieten hier echt van en wat een geweldig nieuws,dat je daar nog drie maanden langer kunt blijven.Weer een andere ervaring rijker, wat niemand je weer af pakt.Geniet eerst van je vakantie samen met Patrick!!Daarna heel veel succes met je nieuwe werkzaamheden.dikke kus.

Jet

Een hele dikke kus van mij XXX

Patrick

Ja dan is het bijna zo ver lieverd nog 1 week te gaan
Nog 1 week en dan zijn er 3 maanden voorbij gevlogen
Ik ben klaar voor onze reis! Heeeeel veel zin in
Tot snel !!

Loveyou

dad

Hey darling.
I believe you have a lot heaps of fun.
I miss you.
I love your beatiful stories.
I hope to see you again soon.
But if you're happy there stay there and i'm looking For you .
But use the clippers at once For yourself.
I am jealous you've already done more in a short time than i did in 17 years.
Keep posted.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active