Anne Goes Down Under!

Verslag rondreis deel 1

Oeps. In mijn vorige blog (die al een tijdje geleden is) heb ik beloofd dat Patrick en ik jullie up to date zouden houden over onze rondreis. Zoals jullie misschien al hebben gemerkt is dit niet gelukt. Geef ons nou eens ongelijk; tijdens een road-/backpack trip is het laatste waar je je zorgen om maakt het bijhouden van je blog.

Beter laat dan nooit zal ik hier een beknopt verslag van onze rondreis uit typen. Dit gebeurt in 2 delen. Tot en met onze sky dive zal ik in dit deel vertellen. Anders word het een te lang verhaal en verveel ik jullie.

Tijdens onze rondreis die officieel 29 mei van start is gegaan is dit onze 'route geweest' :
Byron Bay- Surfers Paradise- Brisbane- Noosa- Rainbow Beach- Rockhampton- Fraser Island- Airlie Beach- Whitsundays- Townsville- Mission beach (Sky dive!!)- Cairns- Port Douglas- Cape Tribulation- Cairns (vliegtuig pakken)- Alice Springs- Uluru (Ayers Rock)- Darwin (Kakadu National park). Hierna is Patrick 9 Juli helaas weer teruggevlogen naar Nederland.

Zoals jullie lezen hebben wij ontzettend veel gezien tijens onze reis. Nu vragen jullie je misschien af wat ons hoogtepunt is geweest? Ik denk dat ik voor ons allebei vol overtuiging kan zeggen dat de hele reis opzich G-E-W-E-L-D-I-G was. Voor 4 weken rondreizen in een campervan en 1.988,6 km afleggen om daarna met de backpack voor 2 weken verder te reizen door Australië wie wil dit nou niet? Maar letterlijk gezegd heeft de Sky dive op ons beide ook veel indruk gemaakt. Angsten hebben wij zeker overwonnen tijdens deze reis.

Allereerst zal ik beginnen over het weerzien van Patrick.

Eerst moest ik van Nyngan 2 uur in de auto naar Dubbo om daar een vliegtuig te pakken naar Sydney en vervolgens daar overstappen opeen vliegtuig naar Brisbane. Ik kwam 29 Mei al rond 3 uur aan in Brisbane en heb die hele dag tot 's nachts rond 11 uur moeten wachten. Wat gaat de tijd dan langzaam..
En wat was ik GELUKKIG om hem weer te zien. Heerlijk om bij te kletsen en elkaar weer te kunnen knuffelen. Je beseft pas wat je hebt als het er niet meer is. Dit heeft onze relatie zeker sterker gemaakt dan dat die al was!

De volgende dag konden wij 's middags dan eindelijk onze camper ophalen. Om de tijd te doden zijn wij in de ochtend naar Travel Bugs reisbureau gegaan om daar alle tours te boeken tijdens onze reis. Ook veel brochures meegenomen voor excursies die je niet ver van te voren hoefde te boeken.

En toen het moment: Wij mochten onze camper ophalen! Ik heb 3 maanden de tijd gehad om te wennen aan links rijden mét het stuur aan de verkeerde kant. Maar ik vond het zo spannend dat Patrick en ik hadden besloten dat hij als eerste zou rijden. En wat deed hij het goed!! In een drukke stad en hij reed zo weg alsof hij niks anders gewend was. Leuk feitje; Tijdens onze reis is het 2 keer gebeurt dat wij aan de Nederlandse kant van de weg reden. Of mocht ik dit niet zeggen Pat? Waar wij nu samen smakelijk om kunnen lachen.

Eenmaal aangekomen in Byron Bay hebben wij onze reis verder uitgestippeld en vervolgden wij onze reisrichting Lone Pine Koala Sanctuary waar wij kangaroo's konden voeren. Ook waren wij net op tijd om een demonstratie te zien van schaapshonden aan het werk én hoe ze een schaap scheren. Kon ik 'mijn leven' toch een beetje met hem delen! Daarna richting Australia Zoo, dit moesten wij natuurlijk zien nu wij er waren! Erg gaaf om te zien en wederom waren wij weer te vinden in de souvenir shop om kangaroo voer te kopen.

Hierna zijn wij doorgereden naar Noosa. Waar ik mijn reis ben begonnen. Helaas erg veel regen gehad. Een van de dingen die tegenzaten tijdens onze reis; het weer.. Maar ondanks dat hebben wij enorm kunnen genieten en mooie dingen gezien! Tusse de buien door hebben wij 10km gewandeld in het Noosa National park.

Na regenachtige dagen zijn wij op weg gegaan naar Rainbow beach. Waar onze eerste tour van start zou gaan. Fraser Island. Het grootste zandeiland ter wereld met wilde Dingo's en geweldige mooie plekjes. Ik zal hiervan later foto's plaatsen.
Helaas hebben wij in deze periode ook het slechte nieuws gekregen dat Patrick zijn moeder ongeneeslijk ziek is. Samen hebben wij toen besloten om toch onze reis af te maken en extra te genieten ook voor haar. Dit is niet altijd makkelijk geweest maar ook hier zijn wij samen sterker door geworden.

In Rainbow beach hebben wij ook een surfles geboekt. Erg gaaf!! Patrick kreeg het voor elkaar om te kunnen staan na een half uur. En ik? Het is mij denk ik welgeteld 2x gelukt in een twee uur durende les. Misschien volgende keer mijn andere been voorzetten. Ik stond namelijk met mijn linker been vooruit terwijl het met snowboarden rechts is. Ja, ja excuses verzinnen ik weet het.

Zoals jullie bovenin kunnen zien hebben wij tussen alle tours door ook veel kleine stadjes gezien. Hier overnachtte wij meestal voor 2 nachten zodat wij zoveel mogelijk konden zien en uitgerust aan de volgende rit konden beginnen.

Onze volgende grote stop waar wij een tour hadden was Airlie beach. Hier hadden wij een dagtour richting de Whitsundays. Wederom erg veel regen. Dit gaf wel een leuk én ruig effect met de speedboot. Ook hier komt een filmpje van online! Tijdens deze tour hebben wij gesnorkeld in het Great barrier reef en rondgewandeld bij Whitehaven beach. Erg bewolkt maar alsnog prachtig om te zien!

Hierna gingen wij op weg naar Mission Beach. Voor onze skydive. Ik ook met mijn grote mond. Het leek mij een leuk idee maar nooit verwacht dat ik het echt zou doen. Dit heb ik te danken aan mijn lieftallige Patrick die het meteen heeft geboekt bij het reisbureau in Brisbane. Shit. Toen moest ik wel.
En wat was het gaaf!! Pff ik moest wel even slikken toen we in het vliegtuig zaten en ik patrick voor mij uit het vliegtuig zag vallen. Zoals je op het filmpje ziet (ook die komt online!) stribbel ik een beetje tegen terwijl ook ik richting de deur ga. Eenmaal uit het vliegtuig schreeuw ik de longen uit mijn lijf. Maar na de eerste paar seconden waarin ik echt dacht dat ik dood ging voelde het als vliegen. Na 40 seconden klapte de parachute uit. Toen voelde ik mij pas echt veilig! En mijn eerste zin was dan ook: 'We made it! We're still alive". Deze ervaring was zo ontzettend bijzonder. Het staat symbool voor het overwinnen van je grootste angsten. Of wij het weer zouden doen? Hell yeah! Ook met onze sky dive was het erg bewolkt dus hadden we niet het uitzicht dat wij hadden verwacht te zien. Maar dit neemt niet weg dat het ontzettend mooi was!

Dit is deel 1. Om jullie een beetje geïnteresseerd te houden zonder er een langdradig verhaal van te maken zal ik zometeen deel 2 typen.

I'll keep you posted!

-Anne

Reacties

Reacties

Jetjuh

Wauw meid, wat heb je deel 1 mooi geschreven, kreeg er kippenvel van xxx
Kom maar op met deel 2!!!!
Hou van je, ben trots op mijn lieve stoere en prachtige docter!!!

Henk

Super verhaal Anne!! Je kunt schrijfster worden en een mooi boek publiceren! Je verhaal heeft mij iig niet verveeld!! ????

Patrick

Prachtig verhaal echt heel goed leuk om allemaal terug te lezen :) xxxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active