Anne Goes Down Under!

Verslag rondreis deel 2

Zoals beloofd zal ik in dit deel vanaf de Sky dive tot en met Kakadu vertellen.

Na onze sky dive was onze planning om richting Cairns te gaan en daar een week op de camping te staan. Maar eenmaal aangekomen op onze camping die met 2 kmhet dichtst bij de stad was en na het zien van de grote stad vol toeristen (ja,ja zijn wij ook..), hebben wij de volgende dag de camper ingepakt en zijn wij richting Port Douglas gereden. In deze week hebben wij 3 dagen heerlijk strandweer gehad. Al moet je daar niet echt willen zwemmen. Want krokodillen! Paar weken terug is hier een vrouw opgegeten door een krokodil, ze is 's nachts het water ingegaan wanneer de krokodillen het actiefst zijn.

Tijdens onze week in Port Douglas zijn wij naar het regenwoud Cape tribulation gereden waar wij een heerlijke strandrit te paard hebben gemaakt en op 20 meter hoogte met een zipline door het regenwoud hebben geraasd. Leuk feitje; dit is het oudste regenwoud ter wereld. En wat was het benauwd..Maar wederom erg indrukwekkend!

Omdat ik zo'n lief vriendinnetje ben heb ik wat research gedaan en ben ik er achter gekomen dat de nr 1 golfbaan in Queensland in Paradise Palms is gevestigd. Een 45 minuut durende rit van Port douglas af. Dus hier hebben wij een dag doorgebracht. Patrick heeft in Townsville ook een 18-hole baan gespeeld maar vergeleken bij deze baan stelt dat niks voor! Eenmaal aangekomen bleek dat patrick zijn eigen merk; Mizuno linkshandige clubs kon huren en hoorde wij dat we een golfkar nodig hadden om de baan te kunnen spelen. Nou vooruit. Voor Patrick de eerste keer dat hij met een golfkar de golfbaan rond heeft gecrosst. En wat was het leuk! Tijdens het zoeken naar een bal stuitte wij ineens op wilde Wallabies. Dus vergaten wij even te zoeken naar de bal en reden we achterde Wallabies aan.Wat een hilarisch gezicht moet zijn geweest voor de Australische leden.

Na onze week in Port Douglas zijn wij teruggereden naar Cairns omdat wij daar onze Campervan in moesten leveren en onze reis vervolgeden als heuze backpackers. Beter gezegd; pakezels. Pff waarom hadden wij ookal weer zoveel spullen mee?

Vanaf Cairns hebben wij het vliegtuig naar Alice Springs gepakt. Hier hebben wij een 3-daagse Rocktour gehad. Tijdens deze tour hebben wij de zons- op én ondergang gezien bij Ayers Rock, gewandeld door Valley of the winds en de regen getrotseerd tijdens een 3 uur durende wandeling door de Kings Canyon. Het deel waar wij het meeste naar uit hebben gekeken en wederom gooide regen roet in het eten. Tijdens deze tour hebben wij ontzettend veel leuke mensen leren kennen van over de hele wereld: Hong Kong, Frankrijk, Canada, Germany, Italy, UK en natuurlijk de Australiërs. En hebben wij onder de sterren geslapen in Swags bij het kampvuur, waar wij veel vallende sterren hebben gezien. Heel bijzonder!

In Alice springs zie je veel Aboriginals. Om eerlijk te zijn ben ik respect verloren voor deze mensen terwijl ik 's nachts met patrick door de stad liep. Jonge kinderen dronken, stoned van lijm die rondzwerven en in hun eigen taal schreeuwen. Dit is een erg groot probleem in Australië. Er zijn ook zeker wel goede aboriginals deze werken als Rangers in nationale parken of in de cultuur centrums. Daarnaast is het erg interessant om te lezen hoe deze mensen vroeger overleefden van het land en hoe spiritueel de geschiedenis is. Maar het is erg jammer dat wij door de generatie in Alice springs anders tegen rots schilderingen etc. aankeken. Ze hebben gezag nodig en dat ontbreekt. Ze krijgen geld van de overheid omdat ze de traditie in stand houden maar gaan daarna het verkeerde pad op. Hopelijk verzint de overheid hier iets op!

Na deze tour zijn wij op de bus gestapt richtin Darwin. Dit duurde 22 (!!) uur. Waarin wij of beter gezegd ik heel veel heb geslapen.

In Darwin ging onze laatste tour van start genaamd Territory Expeditions. Hier hebben wij in 3 dagen Kakadu national park verkend. En tijdens een boottocht door een Billabong krokodillen gezien. Erg indrukwekkend! Ook hebben wij tijdens deze toch in Barramundi Gorge gezwommen. Dit is een soort meer mét waterval. Ik moet eerlijk toegeven dat ik er met niet zo'n fijn gevoel in heb gezwommen. Het water was in het midden zo diep dat je de bodem niet zag én laat het noorden van Australië nou net het gebied zijn waar je veel krokodillen vind. Nadat wij klaar waren met zwemmen vertelde de gids dat er mogelijk ook Zoetwater krokodillen in het meer leven. Deze zijn niet gevaarlijk voor mensen, al is het niet een heel geruststellend idee! We leven nog en zijn een hele ervaring rijker! Persoonlijk had ik meer verwacht van het nationale park maar het is zo inmens groot dat je lang niet alles kan zien.

Misschien vragen jullie je nu ook af wat het gekste is dat wij hebben gegeten? Wij hebben een kangaroo steak gehad én stukje krokodil geproefd. Erg apart!

Na deze tour hebben wij samen nog 1 dag in Darwin aan de lagoon gelegen en toen brak het moment aan om wederom afscheid te nemen. Dit is ontzettend moeilijk geweest. Het liefst was ik meegegaan naar huis, maar ik weet dat dit het beste is.

Nu zullen sommige van jullie misschien afvragen waarom ik niet mee naar huis ben gegaan als zijn moeder zo ernstig ziek is. Dit is een goede vraag. Wij hebben slapeloze nachten gehad maar uiteindelijk samen besloten dat dit de beste keuze is. Ik blijf niet 3 maanden maar t/m halverwege September zodat ik Patrick, zijn moeder en naasten kan steunen tijdens de Chemo therapie. Ik ben naar Australië gegaan om mijzelf weer te vinden en weer te leren genieten van de kleine dingen in het leven. Hierdoor is het voor mijzelf belangrijk om een goede start te kunnen maken in Nederland. Thuiskomen zonder werk, geld, patrick die in de kost werkt en al het verdriet thuis zal niet positief uitwerken.

Deze laatste weken zijn geen vakantie zoals sommigen misschien denken. Ik woon en werk in NSW waar het momenteel hartje winter is; veel regen en -3 's nachts. Nog even een paar weken hard werken met weekenden waarin ik Australië ontdek en dan ga ik eindelijk naar huis. Kijk er enorm naar uit! Al weet ik dat ik mijn Australische leven ook echt wel ga missen.

I'll keep you posted!

-Anne

Reacties

Reacties

Jet

Weer een geweldig verhaal lieve meid!
Ik weet zeker dat het voor jou de juiste keuze is om nog even te blijven in australie. Ik weet dat je het niet makkelijk had en hebt. Maar dit is een ervaring die je nooit meer vergeet!!!!
LY en kijk uit naar onze high tea xxx

Maxime

Hey Anne,

Enorm vette blog verhalen! Deze trip met Patrick is vast en zeker iets om nooit meer te vergeten.
Wat cool dat jullie al deze dingen hebben kunnen zien en doen. Ik kijk altijd met plezier naar de foto's en lees de verhalen graag.
Wat grappig dat jij -3 graden hebt en wij juist het tegenovergestelde met 30!

Nou Anne, enjoy your last weeks in Australia! Vergeet alle zorgen en maak er deze laatste weken het beste van!

Tot in september dan maar.

Groetjes Maxime

Alex

Wat gaaf wat jullie allemaal gedaan hebben. Dit vergeten jullie inderdaad nooit meer.
Geniet nog even een aantal weken van je leventje Down Under.
Groetjes en tot over een paar weken X

Lonneke

Goed bezig meid! Geniet nog even van de laatste weken.
Groetjes,

Lonneke (van HORKA)

Patrick

Wauw geweldig goed verhaal heel knap!!
Wou er alleen aan toevoegen dat het gekste wat wij het gegeten toch echt de groene mieren zijn die wij als vlooien van de boom af plukte en de Kont van de mier opaten een hele sterke lime smaak belande op je tong! Lekker :p
Xxxx

Opa en Ria

Leuk weer het 2e verslag van jullie rondreis. Het is best moeilijk he om het allemaal goed te beschrijven. Maar dat is je weer uitstekend gelukt.
Nu de laatste ronde! Succes met werken en uiteindelijk afscheid nemen van Australië .Groetjes.

Floor

Hey Anne,

Na een hele tijd niet gesproken/gevolgd te hebben kwam ik je laatst weer tegen op Facebook, wel gek, we waren niet eens meer vrienden! Op Instagram had ik al wel wat gave foto's voorbij zien komen. Ik heb net in één teug al je blogs gelezen, wauw.. Wat geweldig! Wat ben je ook een topper, en ik vind dit allemaal zo bij je passen!! Ik ga nu al je foto's en filmpjes bekijken want daar ben ik na al deze verhalen enorm benieuwd naar!
Ontzettend veel succes en plezier daar nog!

Liefs, Floor

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active