Anne Goes Down Under!

Training op Jaylyn Downs

Allereerst wil ik jullie alllemaal bedanken voor jullie lieve reacties. Het doet mij onwijs goed om te lezen hoe jullie meeleven met mijn Australische avontuur!

Zoals ik in mijn vorige blog alaangaf heb ik de afgelopen 5 dagen training gehad. Deze training zou ik op de Spring Brook Farm volgen maar eenmaal daar kregen ik te horen dat ik dezelfde dag nog samen met Julia, Carla en Daisy naar Jaylyn Downs zou vetrekken voor onze training. Een stal waar zevoornamelijk Polo Cross paarden fokken en trainen,daarnaast hebben zeook nog behoorlijk wat vee rondlopen.

In deze 5 dagen heb ik ontzettend veel geleerd. Maar ik moet wel erlijk toegeven dat ik de eerste dag eigenlijk het liefst rechtsomkeert had willen maken naar huis.Maandag kwamen wij namelijk rond het eind van de middag aan en werden we meteen in het diepe gegooid. Tel daarbij alle muggen en het doen en laten van de Australiërs bij op en je bent even flink overdonderd. Gelukkig heb ik in de daaropvolgende dagen erg veel geleerd en gelachen.

Zo kan ik vanaf nu een tractor, quad en cross-motor besturen. Heb ik bomen omgezaagd met een kettingzaag om er daarna een hek van te maken.Paarden 'gebroken' wat inhoud dat je de eerste bent die op de rug zit. Heb ik vee gedreven om ze daarna tesorterenzodat elke koe de juiste behandeling zou krijgen.En heb ikgeholpen om de kalfjes te vaccineren, onthoornen en brandmerken. Wel moest ik tijdens deze werkzaamheden even flink slikken. Dit gebeurt namelijk allemaal zonder verdoving en is dus ook een behoorlijk bloederig tafereel.Dus ook het castreren wat Carla en Justin deden. Na het castreren vond Justin het leuk om ons te ontgroenen door de testikels naar ons te gooien. Je raad het al; Ik was de gelukkige die 2 keer de volle laag kreeg..

En al deze dingen zijn nog niksvergeleken bij hoeveel sterker ik mentaal ben geworden door deze hele ervaring.

Momenteel typ ik dit vanuit mijn 2 persoonskamer in het Wake up Hostel in Sydney.Morgenvroeg om 07:33 zal ik de trein pakken naar Yass junction waar ik op word gehaald door mijn nieuwe baas. Ik gavanaf morgen voor de aankomende 3 maanden werken op een schapenscheer bedrijf in New South Wales.De eerste 2 (?)wekenheb ik training enword ik ingewerkt.Ik zal voornamelijk de schapen drijven en de vachten sorteren in een team metandere backpackers. Morgen hoor ik hier meer over. Spannend!!

I'll keep you posted!

-Anne

Reacties

Reacties

jeannet

Goed van jou hoor ! Je wordt een echte powervrouw ! mooi verhaal weer erg leuk om te lezen en je te volgen heb bewondering voor jou xxx

Lorena

Heel veel plezier met de schapen en de rest van je reis! Ik vind het erg leuk om te lezen! Ik ben erg benieuwd naar de rest van je avonturen. Veel succes!

Alex

Super!!! Fijn om te horen dat je een baan hebt???? Succes met de ???????? Leuk verhaal om te lezen. Geniet straks van de treinreis!! Groetjes en tot je volgende blog.

Fenny

Lieve Anne, Leuk weer iets van je te lezen! Veel plezier bij het schapenscheerbedrijf! Blijf je volgen hoor! Xx

Alex

Hahaha, de ?? bij "succes met" waren schaapjes. Maar dat lukt blijkbaar niet met emoticons. Vandaar deze uitleg. krijg jij tenminste geen ??

Maxime

Hey Anne, leuk om te lezen! Klinkt alsof je het goed kunt vinden met de anderen. Veel plezier!

Patrick

Weer mooi verhaal schat heerlijk om te lezen
Super trots op jou

Opa en Ria

Anne, wat een prachtige verhalen. Jij hebt in korte tijd al een heleboel aparte dingen gedaan zeg! Wie doet jou dat na? En nu weer een spannende tijd met schapen scheren. Ben benieuwd hoe je dat vindt. Wel knap overigens dat je dat kan! We horen of liever gezegd we lezen het wel. Succes de komend tijd.

Chantal

Mooi geschreven!!!

Joel

Mooi dat je wat lastige dagen bent doorgekomen! :D Er zullen nog wel een rits lastige dagen voorbij gaan komen, maar hopelijk (en daar ga ik natuurlijk vanuit) blijven de positieve dagen en het avontuur in het geheel de overhand houden! Veel plezier, ik ben extreem jaloers hier in Nederland :)

Oom Bert Tante Jelly

Lieve Anne, Heb ook iets op Messenger geschreven want het lukte me niet op je blog.Mama even gebeld en nu weet ik het weer.Heb je het nu fijn naar je zin? Je schrijft zelf al dat je in die paar weken zoveel geleerd hebt,prachtig toch!! Je mag best trots zijn op jezelf! Wat trouwens weer een mooi verslag van alles wat je meegemaakt hebt,heerlijk om te lezen. Groetjes dikke knuffel van ons!

tante taffie

Beetje late reactie maar goed....
wat een leuk verhaal om te lezen zeg! Inmiddels zijn we al weer ruim 2 weken verder en weet ik dat je het erg naar je zin hebt.
Meid ik ben zooo trots op je dat je dit avontuur in je eentje doet....
hopelijk blijf je wel schrijven.....
een hele dikke kus

love you
kus taffie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active