Anne Goes Down Under!

Mijn afgelopen 3 weken als een Australische shed hand

Wauw wat super tof om al jullie lieve reacties te lezen. Nogmaals bedankt daarvoor, het doet mij onwijs goed om ze allemaal te lezen!

Sinds afgelopen donderdag ben ik alweer één maand in het mooie Australië.Wat gaat de tijd toch onwijs snel! Inmiddels heb ik mijn 3e werkweeker alweer opzitten.

Gelukkig heb ik eindelijk internet én fatsoenlijk telefonisch bereik om contact met mijn lieve vriend, familie en vrienden op te nemen. Daarnaast kan ik meteen een nieuwe blog schrijven over het leven als een Australische shed hand.

Mijn werkzaamheden bestaan voornamelijk uit: het oppakken van de vachten om ze daarna op de sorteertafel te gooien, de resten na het scheren opvegen zodat het niet tussen de nieuwe vacht komten de vachten sorteren waarbij je de slechte delen eraf haalt. Het is fysiek en mentaal behoorlijk zwaar werk. Je gebruikt spieren waarvan je het bestaan niet eens wist, grijpt continue in de scherpe takken/stekels die in de vachten zitten en het is best stressvol door de tijdsdruk. Hierdoor hing ik de eerste paar dagen regelmatig overstuur aan de telefoon met het thuisfront..

Gelukkig heb ik hier inmiddels helemaal mijn draai gevonden en geniet ik elke dag met volle teugen. Ik heb erg veel geluk met mijn baas en kan het gelukkig goed vinden met mijn collega's. Daarnaast begin ik nu al te merken wat voor positiefs deze hele ervaring mij brengt en hoe het mij als persoon sterker maakt.

Nadat ikbegin maart aan ben gekomen op het trein station in Yass junction waar ik op werd gehaald door 2 werknemers van Taylor shearing heb ik 4 dagen gewerkt/training gehadop de shearing shed genaamd Glenlotham. Nadat we alle schapen hadden geschoren op Glenlotham zijn we vertrokken naar Baledmund (waar ik de foto’s heb gemaakt). In deze week had ik geen telefonisch bereik en wc's zonder stromend water, of beter gezegd gewoon een gat in de grond met een wc-pot erboven.Wat elke dag aangenamer werd om naartoe te gaan.Maar gelukkig zie ik de humor er wel van in!Daarna zijn we meteen vertrokken naar een andere shed waar we 3 dagen bezig zijn geweest. Enwoensdag hebben wenog 1 dag gewerkt op een shed dichtbij Nyngan.

Mijn normale dag ziet er als volgt uit:

(We werken hier inruns wat 2 uur duurt)

Verzamelen om 07:00 in de shed waarna we om half 8 beginnen met werken. Het verschilt per keer waar je mee begint. Ik ben de laatste tijd voornamelijk begonnen met vegen en dan wissel je na 30/40 minutenom met het oppakken van de vachten of het sorteren daarvan. Dit herhaalt zich de hele dag.

Om half 10 hebben we Smoko. Dit is een pauze van een halfuur waarin de kok ons tosti’s, fruit en iets zoets brengt. En waarin de scheerders kunnen roken.

Om 12 uur hebben we lunch. Dit duurt een uur. Meestal eten we pasta, vlees en salade. Maar dit varieert per keer.

Om 3 uur hebben we second Smoko. Dit is wederom een pauze van een halfuur waarin de kok ons sandwiches, fruit, iets zoets en wat cordial (ranja) brengt. Daarna werken we door tot half 6.

Om half 8 heb ik T. Dit is het avondeten.

De afgelopen 10 dagen heb ik dus aan een stuk door gewerkt. Het is behoorlijk vermoeiend geweest maar ik kan nu wel genieten van een lekker lang paasweekend bij mijn baas thuis. Waaringenoeg dingen in de planning staan.Maar hierover later meer!

I'll keep you posted!

-Anne

Reacties

Reacties

Jet

Hee stoere meid van me!!! Heerlijk om weer een verhaaltje van je te lezen. En wat zul je, na die ervaring van een gat in de grond, een normale wc waarderen! Tot je volgende verhaal, hou van je en geniet er van!!!

Cis

Heej Anne mooi verhaal :) hard werken en toch ook genieten. Fijn dat jij je draai hebt gevonden daar. Lekker genieten van je vrije dagen en fijne paasdagen. Dikke kus Cis x

Oom Edward

Wow wat een avontuur nichtje. Mooi te lezen dat je je draai begint te vinden.
Zoals je zelf al zegt is dit een avontuur die je de rest van je leven meeneemten je als persoon vormt.
Geniet ervan!!
Weet dat wij met zijn allen met je meeleven :-)

Opa en Ria

Na de foto's en het filmpje nu dan dus ook je verhaal erbij. Heel leuk om te lezen. Zo totaal anders dan je leven in Holland. En uiteindelijk geniet je ervan. Hartstikke fijn ! We kijken uit naar je volgende verhaal. Fijne paasdagen en lekker uitrusten. Dat heb je nu wel verdiend . X

Rienn

Wauw Ann, wat een story. Hard werken maar wat fijn dat je het zo naar je zin hebt. Ik ben onwijs trots op je xxxxxxx

Patrick

Hee schat!
Wederom mooi verhaal heerlijk om te lezen
1 maand voorbij nog 2 te gaan ;)
Dan mag je me alles laten zien
Trots op jou !

Loveyoumorethanyounow

Charlotte

Hee mop, wat gaaf om te lezen allemaal! Super om te lezen dat je je draai hebt gevonden. Ik had ook niet anders verwacht, na onze plannen om dit te gaan doen toen we 8 waren. Haha. Ik ben trots op je dat je dit avontuur zelf bent aangegaan. Je bent een topper, en sterker dan je denkt! Dikke kus van het boerinnegie.

Alex

Super verhaal, foto's en filmpje. Heel fijn dat je je draai gevonden hebt Down Under. Ga zo door. Van hard werken is nog niemand slechter geworden.
Geniet van alles wat je doet en ziet. Fijne paasdagen en tot het volgende verhaal. Groetjes Alex X

Larissa

Lieve Anne,

Wat leuk om te lezen hoe fijn je het nu naar je zin hebt. En je eerlijkheid in de mindere taken. Blijf vooral genieten maar dat komt vast goed. Ik kijk uit naar je volgende blog! Geniet van je verdiende weekend!

X

evert

Anne,wat prachtig allemaal,stoer ook dat je zoiets doet en kunt,geniet van deze mooie tijd want voor je het weet ist alweer voorbij,wens je mooie Paasdagen en pas goed op je zelf,dikke X

Oom Bert Tante Jelly

Lieve Anne. Wat een mooi verhaal,filmpje en foto's!Fijn om te lezen dat je nu je draai hebt gevonden.Geniet lekker van je vrije dagen,want het is best wel zwaar werk he. Wij zijn trots op je! Dikke knuffel

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active