Anne Goes Down Under!

Wat is Australië toch geweldig!

Morgen begin ik aan mijn 6e werkweek als een Australische shed hand. Wat vliegt de tijd toch voorbij!

Inmiddels heb ik ook mijn eerste aanrijding met een kangaroo 'overleefd'. Nadat we klaar waren op Baledmund reed ikachter mijn baas aan door de outback richting zijn huis in Nyngan.Ik was lekker aan het meezingen met mijn muziek toen ik ineens links van mij een kangaroo aan zag komen springen. Het stomste wat je kan doen is remmen.. Dus een harde klap en een paar hobbels later was skippy er helaas niet meer. Dit is eenveel voorkomend iets in de outback, maar toch blijft het naar. Gelukkig hebben de meeste auto's waaronder de ute die ik reed een Roo/Bulbar waardoor fatale schade word voorkomen.

Afgelopen week hebben we 3.5 dagen op Ravensworth gewerkt. Een shed dichtbij Yass junction (ongeveer 5 uur rijden vanaf Nyngan). In deze dagen hebben ze de schapen gecrutched; dit is het kaalscheren van het hoofd en de kont tegen de vliegen/maden. Omdat dit veel minder tijd in beslag neemt dan het normale scheren deden de 4 scheerders ongeveer 2000 schapen per dag. Mijn werkzaamheden tijdens het crutchen van de schapen waren vrij simpel: Het wegvegen van de vacht om het daarna te sorten. Wel was dit op een ontzettend hoog tempo waarin je om de 2 schapen gebukt staat om goed te kunnen zien wat goede kwaliteit is en wat niet. Al met al heb ik er dus weer een productieve week op zitten.

Eergister hebben mijn baas en ik zijn crossmotor meegenomen richting een property van zijn vriend om een stuk te rijden. Daar reed ik dan op een crossmotor door de outback met in de verte kangaroos en emu's die voorbij schoten. Wat was dat genieten zeg. Zoals jullie kunnen zien het op het filmpje dat ik heb geplaatst.

Gister hebben we de quad en honden ook meegenomen omdat we tijdens het rijden op de motor 2 moederloze lammetjes hadden gezien. We wisten niet zeker of de moeder dichtbij was of dat ze ze achter had gelaten om zichzelf te redden dus zouden we ze later weer gaan zoeken. Helaas hebben we ze niet meer gezien. Ikben bang dat de wilde zwijnen/ vossen ze hebben gevonden.. Maar ik maak mijzelf graag wijs dat ik ze tussen de grote kudde schapen rond zag lopen.

Na de rit op de quad heb ik nog even met de shotgun geschoten. Dit blijft ook echt gaaf om te doen!

Zoals jullie kunnenlezen ervaar ik de echte outback van Australië. Ik geniet onwijs van deze hele ervaring! Maar kan niet wachten om samen met mijn lieve vriend de Oostkust en het Noorden te gaan ontdekken met onze campervan. Nog 7 weken geduld hebben!

Aankomende week ga ik 7 dagen werken op een nieuwe shed zonder telefonisch bereik.

I'll keep you posted!

-Anne

Reacties

Reacties

TAFFIE/SJOISJE

Heeey lieve stoere meid,
Wat een verhaal toch weer!!! Dst je volop geniet is zeker te lezen en te zien op je fimpje!
Wow wat zou ik graag eens bij je komen kijken....( lees: toch stiekem wel jaloers) :)
Hah jij bent aan t aftellen voor dat je Patrick ziet en ik ben aan t aftellen dat ik over 7 weken Maxime weer kan knuffelen op Schiphol. Ook zo'n zin in!!!!!
Meis blijf genieten....
Pas op voor de overstekende Kangaroos en ja die lammetjes... Die hebben hun mam vast weer gevonden!!!!
Trots op je meis!!
Xx taffie

Opa en Ria

Fijn weer, jouw verhaal. Wat beleef je toch veel.
Dat van die Kangaroo hadden we al van je gehoord tijdens face-timen. Zo leuk dat we elkaar uitgebreid gesproken hebben. Mooi toch dat dat zomaar kan. Minder fraai natuurlijk van Skippy. Dat is dan een nare ervaring. Maar heel gewoon daar. Nou ja.....En gaaf hoor , rijden op de quad. Zomaar, zonder helm of beschermende kleding. Wat een heerlijk vrij gevoel.
Sterkte weer met die schapen van je.
Groetjes, opa en Ria

Tante Jelly Oom Bert

Wat weer een prachtig verhaal,wij genieten er enorm van!!!Het lijkt wel een sprookje,de werkelijkheid is natuurlijk even anders want het is wel hard werken geblazen. Fijn dat je het zo naar je zin hebt,meisje!Hoe durf je het allemaal op een motor en een quad rijden! Wat ben je toch een stoere meid geworden!!! Geniet nu nog even lekker van je schaapjes en straks van je vakantie samen met Patrick.Dikke knuffel Oom Bert Tante Jelly

jeannet

mooi verhaal weer anne ! veel succes en blijven genieten van alles daar ! x

Antoine

Super leuk om je verhalen te lezen
Blijf vooral genieten van deze ervaringen die op doet
Gr twannie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active